13 juni 2013

Nytt minialbum och tutorial

Hello!

Det var några av er som ville ha en beskrivning på detta lätta minialbumet jag visade för några dagar sen och det tänkte jag bjuda på idag! Här kommer först ett till minialbum jag gjort av samma sort. Det ska ges till min bror och innehåller bilder på när vi fördrev lite tid inför en fest ;-). Jag försökte göra det lite mer "manligt" med mörka papper och inte så mycket "gulliga" mönster eller dekorationer.

här är framsidan...
Mönsterpapprena är Crate-papper som legat i gömmorna lääänge...
skönt när man får använt lite äldre papper också.

När man viker upp det..

och när båda flikar är uppvikta...

och här kommer en kort beskrivning hur du gör albumet.
Du behöver:
* 2 cardstock
* mönstrat papper
* falsben alt ngt annat du kan biga med..

Skär cardstocken så du får 1 bit på 6"x12" (alltså ett halvt 30x30 ark)
Skär 2 bitar i storleken 4"x12".
Den större biten bigar du på 4,5" och ca 8,7".
De mindre bitarna bigar du på mitten.
Sen är det bara att lägga den större biten lodrätt och de mindre bitarna lodrätt på varsitt uppvik,
så att de kan vikas upp åt varsitt håll som ni ser på min sista bild....
därefter sätta på så mycket mönsterpapper du vill, foton och dekorationer...
Voilá! Klart!

Säg till om ni har frågor på beskrivningen!
Kram och lycka till...

3 kommentarer:

  1. Tack för beskrivningen, den ska sparas. Kram

    SvaraRadera
  2. Excellent blog you have here but I was curious if you knew of any community forums that cover the same
    topics talked about here? I'd really like to be a part of community where I can get opinions from other experienced people that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Appreciate it!

    Here is my blog post; voyance par telephone

    SvaraRadera
  3. Jättefint minialbum. Det är så mycket roligare att ge bort kort när de sitter i ett sånt fint album. Ha en bra vecka. Kramar Katarina

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...