25 juni 2010

Brownie m passionsfruktskräm - kan bakas på grillen!

Ja, denna brownien ska man kunna baka på grillen! Vi testade detta på grillkvällen och den blev inte riktigt klar då så vi fick avsluta den i ugnen... missa inte att göra cremen till för det blir gudomligt gott! Jag gjorde den själv häromdagen men tog den då i ugnen...ca 175 gr.

Brownie
4 portioner (räcker till ca 8, använd ugsnfast form hyfsat stor)
150 g smör
3 dl strösocker
1 1/2 dl kakao
1/2 dl ljus sirap (gärna lite mer om du vill ha den kladdig)
3 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1 msk matolja

Vispa smör och socker poröst. Sikta i kakao och vänd i sirap. Vispa i ett ägg i taget. Sikta och rör i mjölet till en smet. Olja en långpanna som rymmer cirka 2 liter. Klicka i smeten. Sätt formen på gallret direkt ovanpå glöden. Sätt locket på grillen och grädda cirka 20 minuter. Kakan ska vara lite lös i mitten.

Passionsfruktskräm
250 g Kesella
0,5 dl Florsocker
1 st Vaniljstång, urskrapad märg
2 st Passionsfrukter, urskrapat fruktkött
2 msk Strimlad mynta (kan gärna minskas lite)
Blanda samtliga ingredienser i en bunke. Servera krämen kall


Glad Midsommar!

2 kommentarer:

  1. Mmmm de lät gott! Hoppas att ni hade en underbar midsommarafton. Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj vad sugen jag blev! Både på kakorna och druvsalladen. Roligt att hitta lite nya spännande recept. Jag kommer tillbaka lite senare när det ska lagas mat... :)

    Hälsningar johanna

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...