16 september 2009

DT- alster för Arkivet...

Denna gång fick vi i DT-teamet i uppgift att göra en LO om oss själva samt svara på lite frågor... så här kommer mitt resultat...

När började du scrappa/göra kort?
Stämpling och att göra kort "upptäckte" jag 1999. Scrappingen kom först några år senare (även om jag gjort enklare "minnesalbum" innan)

Hur hittade du denna hobby?
Jag upptäckte denna underbara hobby på mässan "Hem & Hushåll". Strax därefter gick jag raka vägen till Arkivet för att köpa på mig mer material och gå kurser och efter ett par år började jag även hålla i kortkurser.

Vad är det som håller igång ditt intresse?
Oj, ja det är mycket. Att scrappa/stämpla ger mig avkoppling så det har blivit en del av min vardag (även om det går i perioder). Alla härliga bloggar och forum som kryllar av inspiration. Ett foto som jag är nöjd med ger mig inspiration. Pysslande vänner som inspirerar och peppar när det behövs. Sen sist men inte minst: alla dessa nyheter som ständigt kommer ut på marknaden som man bara VILL HA...

Favoritmärke?
Jag har nog inget speciellt märke som är favorit men jag har märkt att jag ofta använder material från Basic Grey, Inkido, MME och Melissa Frances.Här kommer min LO om mig själv!


Material: Mönsterpappret är från MM, "Just Chillin".
Journalingblad, Thickers, Alfabetstickers.
Fjärilen är utstansad med Qk-Rev. Blommorna med Retro-stans.
Bården är gjord med en Fiskars kantstans. Allt finns på Arkivet.


och ett litet kort!

Mönsterpapper : MM, "Just Chillin".Stämpel: "Splash".
Bokstäver är REV- alfabetet Storybook.

1 kommentar:

  1. Vad kul att få se båda dina alseter helt klara.
    Blev väldigt fina båda två. Du fick ju ihop dem jättebra.

    Kram

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...