13 mars 2013

Ett grattis till 25åring!

Hello!

Idag är det dags för ett nytt kort. En kollega fyllde 25 år häromdagen och då firade vi henne med kort och present. Kortet blev i glada vårfärger. Jag tänkte även delta i Saturated canarys utmaning som pågår nu med detta kort. Tema var "good vs evil" då man även kunde välja good eller evil och jag valde ju "good" för detta kortet såklart!
----------------------------------
With this card I enter challenge #38 at Saturated Canary. I choose "good" :-)

Stämpeln är en digi från Saturated Canary och målad med copics.
Det mönstrade pappret är ett "gammalt" från Sassa Frass Lass.
På sidorna har jagWashitape och Grattis är tryckt med Dymo.


Vikningen heter "Center step card"




Förutom kort gjorde jag även en matchande konservburk med godis till henne
(hon är en riktig godisälskare ;-) Jag liftade idén med burken från fina Iffa

Det syns inte på bilden men upptill är den fortfarande hel och så fäste jag ett litet band i den lilla "öppningsringen".
Alltså fyllde jag på den underifrån.

Hoppas ni haft en bra dag där ute!
Nu är halva veckan gjord ;-)

Kram och tack för att ni hälsade på!
 

9 kommentarer:

  1. Hej Pernilla!
    Såååå läckert kort du visar idag med en såååå söt stämpel och snyggt färglagt:)) Ett riktigt vårigt kort:)) Lycka till i utmaningen:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Go kväll!
    Åh, vad kul att du fyllt och dekorerat en burk =) Visst är det beroendeframkallande,hihi!
    Din burk blev jättesöt och så gullig text på!
    snyggt matchande kort, den vikningen har jag gjort någon gång och den är så fin just att den står upp. Sååååå smart sätt du använder din tejp på = måste börja använda =)
    Som du säkert märkt har jag hittills bara använt den till att dekorera kuvert,fniss.
    Stort lycka till i utmaningen = håller tumme för dig!!
    Idag åkte sonen till kortis så jag har det så lugnt och härligt hemma ända tills på måndag!!
    kram!!!

    SvaraRadera
  3. awesome card pernilla, I love the dimension!
    Thankyou so much for playing along with us over on the saturated canary challenge blog
    Hugs Lou xx

    SvaraRadera
  4. Ohh så fint kort med matchande burk till!! Har också provat den där burken, det blir så läckert!
    Vilka härliga färger du har använt och stämplen är super-duper!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Pernilla! Så fint att matcha burk och kort. Stämpeln var läcker!
    Så härligt det såg ut med bilderna på din lilla hund i solen på balkongen. Längtar verkligen efter våren nu, tyvärr håller kylan i sig här. Kul att höra att du kan ha Yorkie trots allergi. Min sambo är som sagt pälsallergiker men jag skulle så gärna vilja ha en liten hund. Man kanske kan åka till en kennel och prova!
    Ha en bra dag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Vilket fint kort och burk- verkligen gillar kombinationen att rött och turkost som färgkombination! Avis... Scrapmässa... Så roligt och mycket att vila ögonen på.. Kram

    SvaraRadera
  7. Både kortet och burken är färgglada och vackra.
    Va glad hon ska ha blivit.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Såå fint kort du gjort. Jag gillar de papper du använt och den supersöta stämpeln. Passar jättebra ihop med den fina färgläggningen. Jag tycker också om den kortvikningen, men nu var det ett tag sedan jag gjorde den. Måste nog göra den snart igen. Tack för inspirationen.

    Kram och lycka till i utmaningen!

    Åsalill

    SvaraRadera
  9. härligt kort i snygg färgkombo, stämplen är så himla fin har själv använt den och du har färglagt den så fint!
    Ha en skön helg!
    kram Charlotte

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...