28 mars 2013

Att påska till det lite lagom...

Hej på er!

Så skönt med långledigt över påsk, eller hur? Jag kan inte säga att jag har pyntat speciellt mycket inför påsken men lite grann har det blivit... Det är gamla goa favoriter som fått komma fram ur skåpen...


Detta ägget (+ några till) altrade jag för några år sedan och jag är fortfarande förtjust i det..
De andra kan du se här och här

Sen fick det bli mitt "stålägg" som jag har en liten blomma i med dekorationer..


och en liten påsklilja med ett porslinsägg...

Även de obligatoriska fjädrarna har fått komma fram men inte i björkris utan i trollhasselgrenar.
Färgerna på fjädrarna är vita och turkosa i år :-)

Nu önskar jag er en härlig långfredag i morgon...
Nu ska jag börja putsa kvasten ;-)

Kram på er!

11 kommentarer:

  1. Åhh vilka ljuvliga ting... ditt påskägg är bedårande, så vackert :) Underbara påskdekorationer du har! Önskar dig en GLAD PÅSK! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  2. Vi har visst samma färger på fjädrarna i år hör jag ;)
    När jag kom hem med vita fjädrar hördes besvikelsen i min sons röst..
    "vita fjädrar!?"...
    Så det var bara till att gå å köpa några med färg, å då blev det turkosa! ;)

    Fina ägg du har i din samling!
    Favoriten är den du altrat! <3

    KRAM på dej stumpan å trevlig påskhelg!!!!

    SvaraRadera
  3. Men vad mysigt påskpyntat du har det hemma!
    Det där übersnygga vita ägget från blomsterhallen har jag ju oxå hemma, älskar det =)
    Så kul det är när man kan ta fram saker man gjort och älskar dom från år till år, ditt ägg du gjort själv är supersnyggt, duktiga du!!!
    Men vad läckert du gjort med det sista kortet....kan man göra så snyggt i Photoscape tro?!
    Ha en mysig långfredag vännen!!
    kramiz

    SvaraRadera
  4. Så snyggt påsgägg! Önskar dig en trevlig helg och en Glad Påsk. Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Hej Pernilla!
    Såååå läckra påskägg och dekorationer du har plockat fram:))
    Jag har inte heller plockat fram så mycket i år. Det var mer när barnen var små;)

    Hoppas nu ni får en härlig påskhelg
    med god mat och mycket påskgodis:))

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  6. Så fint du pyntat. Här är det dåligt med påsksaker.
    Jag ska jobba hela påsken. Glad Påsk och trevlig helg. Kram


    SvaraRadera
  7. Så fint du har pyntat och vilket underbart påskägg du har gjort! Det förstår jag att det kommer fram år efter år!!! Jag tokgillar stålägget, superfint!
    Glad och mysig påsk!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert ägg. Och så fint pyntat du gjort.
    Har inte pyntat något särskilt men några saker som barnen gjort står ju framme.
    Hoppas du får en riktigt Glad påsk.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  9. Ett helt underbart vackert påskägg.
    Och jätte fint pynt, har bara lite framme i år, inga fjädrar men ris med vackra små målade ägg.

    Önskar dig en fin påsk!
    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  10. Så fint påskägg du gjort, förstår att du tar fram det varje år. Turkost och vitt är det i mitt påskris i år också. Gillar att påskpynta, det är en speciell helg med vårkänslor i luften :)
    Glad och god påsk till dig!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Fina dekorationer du har - förstår att de plockas fram igen!
    Har också lite dekorationer som plockas fram - i år har det inte hunnits producerats så mycket...
    Önskar dig en skön (och kanske pysslig?) påsk

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...