17 juni 2010

Födelsedag och recept!

Jaha idag blir man 1 år äldre då! Blev redan firad lite igår av mina vänner C och J när vi var och åt underbara Tapas på Mañana! Fick jättefina presenter! Det lutar åt en utflykt till havet med sambon, voffsingen och lite fika för att "fira" dagen. Är helt slutkörd efter mycket intensiv jobbperiod och även mycket i övrigt så jag ser fram emot att få koppla av...Ett tag kvar till semester så man får ta de återhämtningstillfällena som finns.

Jag lovade ju att lägga upp lite recept från grillkvällen! Här kommer det första på potatissallad. Receptet kommer från Hällsnäs, där några kollegor gått på grillkurs. Det är verkligen ambitiöst recept eftersom man göra majonäsen själv från grunden... ;-) (husmorsvarning!)



Potatissallad

2 dl Olivolja
3 st Ägg gulor
2 msk Dijonsenap
1 msk Grovkornig senap
1 msk Vitvinsvinäger
Salt
Svartpeppar
1 kg Kokt potatis (kall) gärna små färskpotatis med skalet kvar.
1st Röd paprika
1st Gul paprika
2 st Rödlökar
10 cm Purjolök
100 g Sockerärtor

Vispa ihop ägg gulorna med lite olja i taget, avsluta med att vispa i senapen och vitvinsvinägern salta och peppra. Vänd ner potatisen med hackade grönsakerna, låt stå över natten.
Vi lät inte den stå över natten och det smakade utmärkt ändå!

Lycka till!
//

4 kommentarer:

  1. Hipp hurra på födelsedagen.
    Hoppas att du haft en underbar dag och det blev en mysig och god fika vid havet.

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för receptet, det ska jag absolut prova under sommaren.
    ~Anita

    SvaraRadera
  4. Vilket bra recept. Det låter, och ser, mkt gott ut så det tar jag med mig. GRATTIS i efterskott.

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...