16 mars 2009

DT-kort för Arkivet!

Nu är det dags för mina första DT-alster för Arkivet!
Först ut är ett Grattiskort:

Kortstommen är ett jättefint brunt kort i "handgjord" stil. Jag har "ruggat" upp kanterna på ett beige papper från Basic Grey och färgat in kanterna med Versa Magic (Gingerbread). Därefter är det Mullberrypapper med swirls och glitter och två sidenband som dekoration. Swirlstämpeln (Hero Arts) är embossad med brunt embossingpulver. Pärlorna är gjorda av Pearl Maker (creme), som är SÅÅÅ rolig att använda! Blomman från Maya Road, fick en söt fjäril på sig. Samtliga produkter finns på Arkivet. Grattis är stansat i alfabetet "Chopstick".

Nästa kort kommer här:


Beige papper från Basic Grey som jag även här "ruggat" upp och färgat in med Versa Magic och chalkdynor. I mitten är det ett Coordinationspapper som var väldigt spännande att prova (nytt för mig). Jag torrembossade det i CB och därefter sandpappra försiktigt på det upphöjda så det blev en annan nyans. Kramstämpeln, från liten Tingla, är stämplad med Adirondack-dyna (Espresso) och därefter utklippt och fäst med fästkuddar. Spets och Pearlmaker som dekoration. Allt material finns att köpa på Arkivet.


Min DT-LO kommer i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...