23 september 2008

Svamp, Svamp och svamp!!

I helgen hälsade vi på goda vänner J och C (de nyligen vigda) och plockade svamp. Så ut i skogen några timmar med 4 hundar...(!) Svampplockning är nytt för både mig och sambon så det blev många frågor "är denna ok?","är detta samma sort?", vilken svamp är det?"... tur att vi hade experter med oss. Jösses va fokuserad man blev, man sken upp som trollen i "Trolltyg i tomteskogen".... - "Titta här! en hel tomtearmé!".... (ngn som kommer ihåg?)
Mycket svamp blev det... kan tillägga att jag inte äter svamp så sambon blev glad att han fick mer själv...;-))


Dessa tyckte jag var söta men de plockade vi INTE...
tycker de ser ut som från någon sagobok...;-)


En hel del att rensa blev det, så även det fick vi en lektion i!


Självklart var vår lilla sötnos med också...
han var väldigt intresserad av svamparna i skogen..
Kantarellkurs kanske? tyckte C...

Vilken rofylld och lugn aktivitet! det var helt stilla och tyst i skogen (med undantag från 4 hunder som susa omkring...)men hungrig blir man så fika gjorde vi också självklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...