2 januari 2015

Egna blingade PL-kort!

Hej!

Dessa lediga dagar har jag faktiskt fått pysslat en del. Något som jag haft länge på "to-do-list" är att göra egna PL-kort med bling... Tycker det är så läckert med bling korten, det finns ju några kit som har glitter men det brukar vara väldigt få i varje kit. Här nedan ser ni smakprov på hur det kan se ut. Sen när jag ska använda kan jag välja att runda hörnen om jag vill.

Kanske finns det några därute som vill se hur jag gör och kanske få lite inspiration??
Här kommer lite bilder som visar hur jag gjort de :-)

Lägger masken över mitt skurna PLkort, sen tog jag små tejpbitar av Washitape för att få det att ligga still. Sen tar jag plastspatteln och smetar över masken som ni ser ovan..

Efteråt är det bara att lyfta upp masken försiktigt, här ovan har jag använt rosa medium.



Och här är några till av de kort jag har gjort hittills.

Kul att du hälsade på!
Kram till er!

3 kommentarer:

  1. Hej Pernilla!
    God fortsättning! Sååååå läckra egna PL-kort du gjort, me like:)))
    Så gulligt av dig att visa hur du gjort. Jag blev också sugen på att göra sådana:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Fläckstämpeln är från www.gummiapan.se

    Mvh Emma

    SvaraRadera
  3. Hej Pernilla! Nu var det längesen jag var in hos dig och kikade. Men så mycket fint du hunnit med :) Massor med fina kort, album och dessa PL kort var super läckra. Kanske måste testa :) Jag har jobbat mycket sista tiden, så jag har inte alls hunnit pyssla så mycket som jag vill, men det har samtidigt varit skönt med lite vila emellan då det blev ganska intensivt innan jul. Nytt år, och nya pysseltag. Undrar vilka kort och alster som ska skapas detta år! Hoppas du får ett kreativt pysselår och jag ska försöka kika in lite oftare :) Kram Åsalill

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...