7 januari 2014

Ett album med nostalgi...

Hej igen!

Nu är det dags för ett nytt minialbum :-) Detta fick min lillebror i julklapp och det är fyllt med foton från vår barndom (mest på honom) som jag framkallat med hjälp av negativ som mamma hade. Jag framkallade nästan alla fotona i sepia-färg för att få en enhetlighet i albumet. Eftersom albumet är personligt och foton på familjen har jag suddat i en del foton.

Idén till albumet kommer från Heidi Swapp och det var vännen T som hittade denna fantastiska albumvariant. Grunden till albumet är gjort av en sån här plastmapp (från cropper hopper):
som man klipper bort sidorna på och viker om så den blir såhär:

Framsidan när albumet är stängt. 
Super när det finns ett kardborreband på så man kan stänga ordentligt.

Albumet består av två delar; dels en del som är fastsydd i plastmappen (t höger) och 
sen ett album som ligger som i en ficka och kan tas ut.

Jag sydde fast albumet för hand i ryggen genom plasten...
symaskinen va inte riktigt sugen på detta projekt ;-)

Första uppslaget.
Alla sidor är nästan olika storlek och form på... 
'å det tar tid att klura ut alla varianter men en härlig (och ibland påfrestande process...)

Dymo funkar alltid!!

Här har jag använt både stämplar och vit akrylfärg med en mask.

Washitape såklart!

Jag har en hel del bilder till så det får bli nästa inlägg.
Hoppas ni gillar det! Det är verkligen ett roligt album att bygga och så perfekt när det är platsmapp runtom som skyddar.

Kram till mina fina bloggisar.

3 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin och värdefull julklapp du gav din bror, kan tänka mig att det blev mycket minnen pratade när denna bläddrades i!
    Helt underbar fin och så mycket detaljer att titta på (precis som i mitt som jag fick som jag visade arbetskompisarna idag =) )
    Åh, vad jag måste hitta en snygg pappersserie nu och lite snygga stämplar så jag kan komma igång med detta =)
    kramis

    SvaraRadera
  2. Hej Iffa!
    Såååå fint minialbum du gav din bror. Kan tänka mig hur glad han blev:)) Roliga minnen för honom i framtiden:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Ja men det är ju verkligen en dröm slagit in!
    Det känns för bra för att vara sant.. :) Nu hoppas jag bara på lycka och framgång :)

    Tack för din kommentar! :)

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...