16 september 2013

Ego-album...

Hej på er!

Ja nu börjar det allt kännas som hösten börjar hälsa på ordentligt, redan mörkt ute vid  kl 20 på kvällen...
I helgen blev det en sväng med fina Iffa till CiLi som hade nyinvigning av sin nya lokal, där vi fick med oss lite nytt scrapgodis hem...får se om jag kan få fram en bild till bloggen på det jag köpte hem...

För ett tag sedan började vid på ett nytt minialbum i vårt pysselgäng, det har fått "vila" lite då och då och jag visade er det för ett tag sedan när det började bli klart men NU är det klart! Idén fick vi från Misan, som är hur duktig som helst på minialbum, som gjorde detta album i våras på en träff och vi skissade av idén direkt ;-)

Jag har ju turen att ha en del vänner som är duktiga på att fotografera och på senare år har jag fått en samling bilder från de som de tagit på mig.. de har mest legat i en låda men nu bestämde jag mig att för att faktiskt ta tillvara på de och göra ett album med de. Så jag döpte helt enkelt albumet till "EGO"... (får allt strunta i jante-lagen i bland ;-)

Så nu kommer första omgången bilder på albumet.. En del foton delar jag med mig av till er men en del håller jag för mig själv.

Albumet är som ett 3-viksmodell... 
Här är det "stängt".
Alla papper är från Teresa Collins, Summer stories.
En hel del washitape har också gått åt till alla kanter på albumet för att den vita cardstocken inte skulle synas på kanterna

Här är det uppslaget.
Till vänster är en liten ficka, där det ligger ett annat litet minialbum, som ni ser nedan.
I mitten har vi gjort ordning några fotosidor och sedan satt spiral längst upp.

Här är den lilla fickan som finns till vänster och i ligger det albumet ni ser nedan...

och här är det lilla albumet..
innehållet i det får bli i nästa inlägg....

Tack för ditt besök och som vanligt är det så roligt när ni lämnar en liten hälsning så jag ser vem som hälsat på!

KRAM till er! 

3 kommentarer:

  1. Hej Pernilla så fint album du har gjort och det är väl inget fel i att det blev ett ego inspirerat. När man själv håller i kameran så finns det knappt några bilder på en själv så det gjorde du verkligen rätt i och samlade dig sjäv i ett eget.
    väldigt vackert och välgjort album du är så himla duktig på detta
    Kam Mona

    SvaraRadera
  2. Oj så fint du gör!
    Tack snälla för din kommentar :) Jag har "nyss" upptäckt det roliga med Instagram ;) Blir mer uppdaterat där än i min stackars blogg som har blivit ordentligt försummad senaste åren :/
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Pernilla!
    Såååå fint album du gjort med så fina foton på dig. Kul att ha ett eget fotoalbum:) Du är så duktig:)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...