4 november 2012

Att göra lite juliga och vintriga saker...

Tiden går ju fort som sagt och om en månad så har vi passerat första advent! Jag har försökt komma igång med julpysslet och korten har jag inte fått färdigt så många men däremot har jag gjort lite annat..

Nämligen dekorerat några söta julstrumpor,
jag har klippt ut från ett tunt mönsterark och limmat med decoupagelim.
Har även limmat på spets och en liten knapp.

Passar bra både jul och vinter...

Sen blev det även två julstrutar med samma teknik.

Önskar mina fina besökare en trevlig söndag!

4 kommentarer:

  1. Gokväll!
    Vilka superfina julsaker du visar idag, och vad fräscha och snygga dom är. Fina bilder du satt på, mycket stämningsfullt.Nu får du börja klura på vad det skall läggas i dessa fina julsaker =)

    Jag får nog sätta lite fart här hemma om det skall bli några julkort i år....går lite knatigt på den fronten än =).....däremot luktar det nybakade lussebullar hemma hos oss nu,hihi. Tänkte att jag skall starta tidigt i år så att jag hinner baka allt jag vill, brukar bli svårt att hinna med då veckorna går så fort så jag tänkte som så att jag kan tjuvstarta redan nu, finns ju tack och lov frys =)
    Färgad marsipan ligger oxå på lut i skafferiet nu så får det bli några tjusiga gubbar eller nått sedan,hihi.
    Idag har jag satt upp en spegel jag köpte på Ikea igår, blev riktigt bra och jag blir så stolt varje gång som jag och barnen lyckas få upp eller ihop något alldeles själva =)
    Kram på dig vännen!!

    SvaraRadera
  2. Men oj så ljuvliga alster du skapat... Helt underbara!!!! Ha en fin vecka! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Pernilla!
    Såååå vackra julstrumpor och strutar du gjort. Vackra färger, me like:) en riktig 10-poängare:))
    Du är riktigt duktig:))
    Ja snart är det första advent, så det blir att titta igenom all belysning så de är klara att tända:) Igår gjorde jag klart mina fönsterlåder med ljung och tallris, till julen sätter jag små lampor i riset:)
    På kvällarna nu försöker jag göra julkort, det är riktigt roligt:)
    Har hunnit göra 20 st. Jag dekorerar ju alltid på alla sidor, så det tar ju en stund att göra ett.

    Må nu så gott, och var rädda om varann
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. Vilka otroligt fina juldekorationer du gjort. Fina motiv och vad roligt att ha kvar eller ge bort som present!

    Kram
    Åsalill

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...