30 oktober 2012

Att vara tokig i ljuslyktor...

En sak med hösten som kan vara mysig är ju alla dessa ljuslyktor man kan ha framme... Har uppdaterat mig med en hel del nya under hösten...Finns ju verkligen mycket att välja på.


Jag tycker det är så fint när det går i grått och "fattigmanssilver".. Köpte även med en ursnygg bricka/fat att samla de på...
det lyser väldigt fint om kvällarna.

De turkosa lyktorna som var i somras har bytts ut mot silver/grått...

Efter mycket letande fick jag tag i en "bur" som jag har i sovrummet.
Där är mer vitt och rosa som gäller... Så mysigt att ha lite tända ljus där på kvällarna..
tillsammans med en ljusslinga med hjärtan som hänger längs gardinstången...


Det var lite bilder från hemmets vrå...
Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Hej Pernilla!
    Såååå många vackra olika ljus du visar:) Jag älskar olika ljuslyktor, det kan man aldrig få för mycket av:)) Kul att byta då och då:) Gillar oxå fattigmanssilver:)
    Fågelburen var jättefin:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara ljuslyktesamlingar du har!
    Det är bara för mysigt med sånt här, man måste bara ha det.....tänk dom som aldrig tänder ljus, vad dom går miste om!!
    Vad fint "kakfatet" är som satt ljuslyktor på =)
    precis hemkommen från tandläkaren med båda barnen....tänk ingen av dom har någonsin haft hål i tänderna!!
    Imorrn blev det hastigt och lustigt semester för mig för dottern ska få ledinjektionerna imorgon, skönt för henne så håll en tumme för henne. Just nu funderar hon på om hon skall ta lugnande medel som hon gjort förut eller våga prova med lustgas....vi får väl se vad det blir imorrn.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Hej Pernilla!
    TACK! för din fina kommentar inne hos mig:)) Jag är sååå nöjd med mina nya grejer:))
    Självklart kommer jag till nästa mässa i Gtbg:) Du får gärna hjälpa mig hålla koll när det är nästa gång;)
    Här har jag oxå många ljus tända nu, och ute har jag sju stora lyktor tända:)) Det är sååå vackert:))
    Imorgon ska jag plantera ljung och tallkvistar under våra fönster:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt med alla ljus nu när det blir mörkt.
    Ja visst är det beroende framkallande att samla på lyktor. Det var verkligen fint med ditt fat!
    Mvh Tin

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...