16 mars 2012

Strong is...

Såg en bild häromdagen med ett budskap jag gillade starkt! Kolla in denna:


Funktionell träning har ju blivit mer och mer populärt och då även att ha en stark kropp till skillnad från enbart att vara "skinny". Denna utvecklingen gillar jag. Bort med idealet om "glasspinnekroppar"
a la modeller på catwalken och in med hälsosamma starka kroppar
(behöver ju självklart inte vara så extremt som på bilden..)
Detta är absolut ingen kritik mot personer som är smala (jag är ju själv rätt liten) utan bara en hyllning till att ha en stark (och ev.smal) kropp istället för "svält-smal"...med tanke på en modeidealen som finns.

Jag testade ju crossfit i höstas för att se vad det var som du kan läsa om här. Jag är ju även ett fan av bodycombat (där passen tyvärr inte funkat med mitt schema det senaste).
Att göra funktionell träning överhuvudtaget gillar jag.
Så de så! ;-)

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hej Pillan hoppas allt väl med dig. Håller faktiskt med dig angående ditt inlägg =)
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Håller fullkomligt med dig!! Det ska inte bara handla om att kläderna ska sitta perfekt på kroppen utan att kroppen skall fungera och må bra, då är det en "perfekt" kropp!
    Ha en härlig helg!
    Kram iffa

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...