23 november 2011

Pyramidaskar och härlig adventsinspiration!

Nu har jag altrat tändsticksaskar som är som "pyramider" i formen (ni ser tydligare på nedre bilden) Bilderna är från ett mönsterark från Inkido (tror jag det var...) Jag har först målat kanterna på asken med vit akrylfärg för att den bruna kartongfärgen inte ska synas..


Har dekorerat den första asken med snöpenna upptill.

Jag var inne i en blomsteraffär idag och WOW så mycket fina julblommor och fina adventsprylar det fanns!Jag köpte ett helt gäng med fina miniblommor (bl.a murgröna, julstjärna, vaktelbär, silvergirland mm) som ska planterasi grupper...Plockade fram lite bildinspiration innan jag sätter i gång.




Underbart vackert, eller hur?

Kanske har någon av mina fina läsare tips på en fin blomstergrupp man gör själv?
Blommor ni brukar ha med?

Sköt om er!

3 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara tändstickaskar med fina motiv!

    Tack för de vackra bilderna också, det behövs en dag som den här, mörkt hela dagen....

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Snygga askar! Och vilken trevlig affär du verkar ha hittat...
    men VART är snön?! Vet inte vart du bor men här är det inte en gnutta snö så min julkänsla inför advent vägrar att infinna sej...finns dock ett litet hopp. I tidningen stod det att det skulle snöa på söndag! Håller tummar å tår...ha det gott/sussa

    SvaraRadera
  3. O, vilka fina tändsticksaskar och så rolig och annorlunda form på dem!
    Ha en jättefin adventshelg!

    Kram Linda

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...