23 oktober 2011

På darriga ben...

tog jag mig hem från träningen idag... Jag testade en ny träningsform för mig idag, Crossfit....En stor sal med massa redskap och folk som stod på händer, lyfte skivstänger, gjorde pull ups...Det var riktigt kul men jösses vilken utmaning!! Var redan lite darrig i benen efter uppvämningen...Det är ingen tvekan om att man blir helt slut efter ett pass! Intressant träningsvärk i morgon antar jag ;-)

För er som inte vet vad Crossfit är så kan man förklara det så här (har lånat formuleringar fr div hemsidor):
Man tränar det man är byggd för. Att lyfta, dra, skjuta, kasta, hoppa, springa och klättra. Det är ständigt nya pass för varje dag med hjälp av dessa komponenter i syfte att öka arbetskapaciteten, bygga effektiva kroppar, hjälpa ämnesomsättningen och därmed få en bättre allmänhälsa. Jag gillar just det med att man ska vara lite bra på allt och inte "bara" löpning eller gym...

Exempel på övningar som görs.
Bild fr google

Ursprungligen har denna träningsform använts inom militära specialstyrkor, polis samt inom kampsportsvärlden. Jo tack, kan tro det...

Pigg i huvet men slut i kroppen ska jag försöka få gjort lite här hemma också.
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!!
    Finfina alster neråt också, gillar kuddarna massor tex.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. SHit va duktig du är som håller igång!
    Det vill jag också men fan, tiden springer iväg.
    Jag försöker fördriva mina lediga stunder på körskolan numera... ;)

    Kramisar!!

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...