22 februari 2011

Lätta lockar med Curlformers!

Jag har fått testa ett nytt sätt (i alla fall för mig) att göra lockar i håret. Curlformers heter produkten och är som  ihåliga "spolar/spiraler" och en instickspinne... Först är det bra om man tar lite stylingprodukter i håret, typ mousse, stylingspray mm. Sen tar man en hårslinga (ca 2,5 cm bred) och drar igenom med pinnen i spolen/spiralen och låter de sitta i ca 1,5 timma eller längre...Med i paketet följer en bra bruksanvisning och en jättebra film om hur du gör finns på deras hemsida: http://www.lockig.nu/

Kitet jag har testat är ett startkit med 8 spolar.
De har olika färg beroende på vilket håll locken kommer att lägga sig.


Här ser ni lite förenklat hur man gör


  
Före och under tiden...
Eftersom jag bara testade denna gång så gjorde jag bara överhåret.

 
Efter: härligt stora lockar!
Jag har väldigt tungt och mycket hår (och svårlockat) så det kommer krävas ett antal spolar för att göra hela håret, men ibland kan det vara snyggt att göra några här och där... och när det är klart får jag använda en del spray eftersom mitt hår lätt blir rakt igen.

lite från sidan...

Blir DU sugen på att göra lätta lockar??
Om några dagar kommer det komma en
tävling på här på bloggen,
 där ni kan vinna ett kit med Curlformers, så håll utkik!

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blev, har Tina kommit igång än? Det är ju en sån bra idé, be henne gärna höra av sig när hon kommit igång, är nog lite små intresserad av att köpa. kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är på att pyssla! Jag är inte lika pysslig som du men blir imponerad av andra som är så duktiga och har tålamod;)

    Visst vill man klämma på sakerna innan man köper, men ibland så får man vara lite wild and crazy och chansa!! hihi...

    Ha en bra dag!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Åh jag älskar att locka mitt hår, brukar försöka mig på franskaflätor över natten för att få mitt spik raka hår att se bättre ut nästa dag så de här var absolut ett tips jag behövde ha. Tusen tack! Och du baby kortet nedan...helg ljuvlig!

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...