13 maj 2010

Fixat och trixat på balkongen!

Har varit på jakt efter ett praktiskt bord till balkongen som jag kan ställa lite blommor och annat på, har redan ett bord men det vill jag kunna ha till fika och annat, inte förvara grönsaker osv på.... Har märkt att marknaden för utemöbler är enorm.... MEN inte för oss som har balkong....:-( Det mesta är för stort på en balkong så jag fick fundera ihop en egen lösning.... Så här blev det! Nu är det "bara" värmen som saknas...

Det blev 3 lådor med lock på varandra och en 4:e i en mindre storlek som jag även planterat i! Har även plats bredvid den för lite mindre krukor. Perfekt så jag kan flytta på växterna lätt! I lådorna kan jag ha min jord och annat tillbehör! Är supernöjd!

Här kommer det förhoppningsvis lite smultron så småningom...

Det har ju varit så kallt hittills så än så länge har jag bara penséer som blommor.


Har även köpt en tomatplanta (cocktailtomater) som får vara inne i värmen ett tag till..
Jag är verkligen nybörjare på tomatplantor..
Är det ngn där ute som har bra tips på skötsel??

 

3 kommentarer:

  1. Vad smart att bygga upp ett bord av lådor som man kan ha förvaring i också.
    Förstår precis vad du säger om att utemöbler liksom inte är tänkta för balkongen, särskillt inte vår mina balkong. Vi har ett bord som man hänger på räcket och som man kan fälla upp och ner.


    Ha en bra helg.
    Kram J.

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!

    Vad du verkar ha det fint på din balkong! Jag vill också ha en fin balkong där jag kan fixa å dona.
    Jag är sjukt novis på växter å grönska.
    Försöker själv klura lite på hur jag vill ha det i trädgården.
    Nu är varje land vi har proppade med alla möjliga växter..finns ingen hejd!
    Men så finns inget land där jag har örter å grönsaker..så DET MÅSTE jag fixa! Men det blir nog inte förrens nästa år.

    SÅ länge får jag försöka planera :)

    KRAAAAAM!

    SvaraRadera
  3. underbart fint du gjort på balkongen!
    Kanon bra lösning!

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...