20 oktober 2009

Dessertkurs!

I går var jag på dessertkurs med Svenska kocklandslagets konditor (!)... Den ordnas genom vår personalförening på jobbet som har massa olika roliga aktiviteter man kan anmäla sig till. Den är två kvällar så jag ser redan fram emot nästa vecka! Vi arbetade på flera olika stationer så sammanlagt blev det ca 7 desserter som vi fick provsmaka på! Det blev en hel del foton tagna så jag tänkte börja med att visa den dessert som jag och min "partner" gjorde.


Full koncentration när jag lägger upp vaniljmascarpone i form av ett ägg...


Voila! Varm chokladbakelse med björnbär i punsch och vaniljmascarpone

4 kommentarer:

  1. Mums! Då ser jag framemot en mumsig dessert på Arkivet vid någon av våra DT träffar!!:)
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Men mums. Tog du med dig nån hem i fickan som jag kan få smaka på tro :)

    SvaraRadera
  3. Wow, den desserten såg inte lite god ut!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. jag dör- vilken underbar kurs!! de du gjort i senare inlägg ser också fantastiska ut!! mmmmmmm vad gott!

    SvaraRadera

♥ Tack för att du tar dig tid och skriver en rad till mig, det sätter jag stort värde på! :-) *kram* ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...